Stalna likovna razstava Dolenjskega muzeja

Ko smo leta 2006 postavili stalno razstavo, smo želeli obiskovalcem na najboljši možni način posredovati regionalne obrise likovno umetnostnega razvoja preteklega časa. Pri izboru umetnin namenjenih stalni postavitvi smo se ravnali po načelu kakovosti in le v redkih primerih smo naredili izjemo, ko je šlo za vsebinsko in oblikovno pomembna lokalno naglašena likovna dela.

Neznani mojster, Prenosni krilni oltar, poslikan, rezljan les, 1651
Neznani slikar, Portret otroka, olje na platnu, 2/2 17 st.
Psevdo – Guardi, Vazi s cvetjem, olje na platnu, 2. pol. 18. stoletja
Oton Škola, Novo mesto, akvarelirana risba s svinčnikom, 1936

Kakovostno jedro razstave, predstavljajo dela iz 17. in 18. stoletja, kjer je še posebej omembe vreden rezljan in poslikan prenosni krilni oltar, delo neznanega mojstra, datirano z letnico 1651 ter tihožitje z vazama, pripisano Francescu Guardiju, kar pa ni dokazano, zato je avtorja te podobe bolje za enkrat pustiti pod zasilnim imenom Psevdo-Guardi. Brez dvoma pa med omenjeni umetnini sodita tudi oltarni sliki mojstra H.G.G. (Hansa Georga Geigerfelda), ki je s poslikavo platen za ortneške oltarje, najverjetneje po naročilu baronov rodbine Moscon, začel svojo umetniško pot na Dolenjskem.

Umetnostno gradivo 19. stoletja je na razstavi ustrezno zastopano z upodobitvijo Novega mesta Otona Škole in s portreti rodbine Smola, zaključuje pa ga odličen, v akademskem slogu naslikan avtoportret umetnika Josipa Germa.

Josip Germ, Belopeško jezero, olje na platnu, 1900
Ivan Vavpotič, Zrcalni portret Angele Smola, olje na platnu, 1907
Jakob Savinšek, Ptiči, kovano in varjeno železo, 1959
France Kralj, Predpomlad (Krst v slovenski vasi), olje na platnu, 1929

Med pomembnejšimi avtorji 20. stoletja so s svojimi deli v zbirki zastopani Ivana Kobilca, Ivan Vavpotič, Maksim Gaspari, med uveljavljenimi domačini pa Josip Germ, Vladimir Lamut, Marjan Mušič in Božidar Jakac.